Tuesday, January 18, 2011

Get Well Soon


  • Beprogent
  • Clobetasol
  • Cetirizin stada
  • Chlorpheniramie maleate
  • Loratadine
  • Doxymycin
Bulan Januari belum menghabiskan tirainya.Segala ubat-ubatan ini la yang menemani saya sepanjang Januari.Harap tidak berlanjutan sehingga Februari.Badan sudah rasa seribu macam apabila semua ubat menjalankan tanggungjawabnya.Berat bebanku,meninggalkanmu(Glen,Januari)hehe


Tak cukup dengan rawatan moden,diperkukuhkan lagi dengan rawatan secara Islam.Sekadar memerlukan pertolongan dalam usaha ikhtiar untuk mencari kesembuhan penyakit.

Apabila Allah diuji dengan kesakitan, Allah mahu memberitahu saya bahawa begitulah susah dan menderitanya orang yang sedang sakit. Semoga saya menjadi orang yang bertimbang rasa,menziarahi dan membantu mereka yang menderita sakit. Orang yang sedang sakit, hatinya mudah terusik. Sesiapa saja yang datang dan memberi nasihat InsyaAllah mudah diterimanya. Akan tertanamlah rasa kehambaan di dalam hati, sekaligus membuang rasa bangga diri.

Begitulah, sebenarnya Allah mahu kita sentiasa beringat-ingat. Agar dengan ujian itu, saya sebagai hamba akan datang untuk mengadu, mengharap, merintih belas ihsan, dan sentiasa merasakan hanya Allah tempat meminta segala-galanya.

Ujian adalah guru yang tidak bercakap, tetapi ia sangat mengajar dan mendidik. Ujian terkecil apalagi terbesar adalah takdir Allah yang mempunyai maksud tertentu. Kerana jahilnya kita, apabila ditimpa ujian samada secara langsung dari Allah atau melalui orang lain, kita mula melatah. Terasa Allah tidak adil, sengaja hendak menyusahkan kita. Atau kita menyalahkan orang yang mendatangkan ujian tersebut. Hati berdendam hati buruk sangka pada Allah yang mendatangkan ujian itu.Namun,segalanya diterima dengan hati yang terbuka.Semoga saya cepat sembuh dan diberi kekuatan.InsyaAllah


2 comments:

  1. ejie...cian ko..tabah k..moga cepat sembuh k..amin

    ReplyDelete
  2. thanx.mudah-mudahan ledad.IsnyaAllah..ble la aku nk jupe ko ni ek?

    ReplyDelete