Saturday, January 29, 2011

Corat-coret Sabtu

Saat menggembirakan apabila hujung minggu dikunjungi teman baik CIK PAH.Jauh datang dari Penang dengan tujuan yang pelbagai iaitu menziarahi saya,mengambil sijil kahwin,event di Nilai Spring dan malam ini di KLIA.Cik Pah,GAGAK pertama yang sudah menjejajakkan kaki ke rumah saya.Kepada AYIN,SOLEHA,NONI,LIZA,RINDA dan SUHAILI kamu bila lagi?Wajib datang sebelum aku pindah rumah lagi.

Adik perempuan bergembira di Mid Valley dari pagi sampai sekarang.Namun,kakaknya ditinggalkan dengan rangkaian aktiviti bervariasi seperti tidur setengah hari,menghadap tv daripada rancangan kanak-kanak di awal pagi sehinggalah rancangan yang ntah apa-apa.Seharian juga memakan pulut dengan sambal udang secara terurus.PULUT DENGAN SAMBAL SAMBAL UDANG untuk sarapan,lunch serta minum petang.Bukankah itu TERURUS?haha

Beli-belah di Serikin,Kuching sememangnya menyeronokkan.Namun itu semua kenangan manis semasa di Sarawak.Dari malam sehinggalah pagi tadi JIHA tidak berhenti 3G,MMS dan SMS saya.JIHA,MAI,K.SU dan K.Ila semuanya sedang berpoya-poya di Kuching.I memang jeles.Mengingatkan Nasi Ayam Penyet di seberang memang mendatangkan debaran kencang.Sekarang saya sudah LAPAR.huhu.Tidak sabar menantikan MMS dari JIHA.Saya pesan tengok-tengokkan baju dan kain yang cantik di Serikin:)

Telefon merupakan alat telekomunikasi penting dewasa ini.Ia ibarat nyawa kedua dan ketiga bagi sesetengah orang.Namun,telefon yang gagal berfungsi dengan baik mutakhir ini memang menyesakkan nyawa saya.Sehingga menimbulkan salah faham kepada orang lain yang mahu berurusan dengan saya.Bayangkan telefon berbunyi walaupon tidak diangkat,letaknya di atas meja atau dimana-mana secara automatik akan ter 'ON' sendiri.Seolah-olah saya telah menjawab panggilan sedangkan tidak.Secara tidak langsung pelbagai spekulasi positif dan negatif saya terima dek kerana kegagalan berfungsinya sebuah TELEFON!

Ungkapan bagai KACA TERHEMPAS KE BATU memang ada kebenarannya.Perasaan sangat sedih dan kecewa yang dirasakan menutup tirai Januari.Saya memohon maaf di atas segala kekurangan dan kekhilafan kepada teman sekerja yang pernah bertugas bersama saya.YANG BULAT TIDAK DATANG BERGOLEK,YANG PIPIH TIDAK DATANG MELAYANG.Pedulikan cakap-cakap orang yang tidak akan berhenti mencari kelemahan.Yang penting,Allah tahu apa yang saya buat


2 comments:

  1. kalau datang boleh claim mileage x.hahahahaha

    ReplyDelete
  2. Teharunya nama sy disebut2..hehee
    nantikan kemunculan MMS terbaru kekeeekee

    ReplyDelete