Sunday, May 9, 2010

Selamat Hari AMA

What you call your mom?

Mak,mama,mummy,umi,ibu.Ada juga yang panggil mek atau chek.Chek mek molek tidak pula saya pernah dengar orang panggil.Semuanya yang molek-molek belaka.hoho.

"AMA" for me.That's what i call my mother.Kalau orang tidak biasa,awal-awal akan bertanya dengan penuh minat:'kau panggil ama ke ejie?'.(sebab ada mix indian ni.haha)


Kalau luar biasa,mereka sama-sama memanggil mak saya dengan AMA juga.

Dari kecil sampai besar,memang panggil ama.Kalau anda tanya kenapa?

Sila tanya kakak saya yang sulung.Saya agak,mesti dulu ama sudah penat mengajar Dini supaya memanggilnya MAMA.Mesti Dini malas nak sebut M kat depan.Kemudian,sesuka hati dia mengambil jalan mudah menyebut AMA sahaja.haha.Tak pon,masa kecil,Dini dah panggil Mama.Tapi Ata pula yang buat hal.Terus melekat AMA sehinggalah sekarang.haha

Tidak kisah apa jua panggilan apa pon,yang penting ama saya sangat istimewa dan unik.







Will i look like my Ama?
"AMA" is such a simple word.But to me there's meaning seldom heard.For everything i am today,ama's love showed me the way.I'll love ama all my days.For enriching my life in so many ways,she set me straight and then set me free.Semoga sentiasa dalam barakah Allah.Amin..

SELAMAT HARI IBU UNTUK AMA:)

Balik nanti kuih seri muka dan kuih talam special untuk AMA okeh.









1 comment: