Monday, March 29, 2010

Sedih?Not bad LoL

  • Bila hati bersedih,semuanya tak betul
  • it's finally happened,not easy,but part of being a good friend is letting them go
Apabila dua statement ini dikeluarkan dalam YM dan FB,ia sudah cukup mendebarkan semua orang.Detik itu juga la,tak putus-putus saya menerima sms dan call dari segenap penjuru.Saya pula yang panik setelah dipanikkan oleh semua orang.hehe

  • ejie,ko ok ke?
  • ejie,nape ni?
  • ejie,sedih ke?
  • ejie,ko kene kuat k

Saya tak salahkan mereka langsung.Tak terganggu pon hidup.Malah bergumbira saja.Tapi tak la tepuk tangan sama-sama.hehe
Hidup kan ada pasang-surut.Dah banyak hari saya gembira,ketawa.Giliran bersedih-sedihan pula la yang ambil tempat.
Saya tak feeling down pon.Got the blues tu normal la.Maybe i did't get something i really wanted.Maybe i miss somebody.Maybe i have lost something important or i have been disapointed about something.That's a lot the reasons that i feel sadness.
Everyone get sad.Yes,everyone you've ever met.Some people have sad feelings just once in
a while,and others may have sad feelings pretty often.Kalau saya bersedih pon,secara kecil-kecilan sahaja.A few hours or maybe a day or two.



La Tahzan

Nak salahkan buku ini sebagai faktor kesedihan saya,memang kurang ajar namanya tu.Dah lama cuba menghabiskan bacaan ini.Baru wekend yang lepas berjaya juga akhirnya.Kebetulan la agaknya,di waktu genting,buku ini sangat membantu.Patut la susah sangat nak baca sampai habis,rupanya dia tunggu waktu yang sangat-sangat saya perlukan,baru la khatam.Alhamdulillah..
Thanx to Aby.Melimpah-ruah la pahala Aby kalau saya praktikkan apa yang ada dalam buku ni.Pinjam dengan Aby dah lama ni.Nanti saya pulangkan balik ye Aby.
Ini baru versi pertama.Ada 3 versi lagi dengan tajuk yang sama.Susunan ayat yang sangat puitis,ringkas dan senang difahami.Antara yang sangat menarik dan boleh di
kongsikan bersama:
  • Jangan bersedih,Allah Maha pengampun dan penerima taubat
  • Jangan bersedih,setiap sesuatu telah ditentukan qada dan qadar
  • Jangan bersedih,kerana kelapangan pasti datang
  • Jangan bersedih,kerana rahmat Allah melimpah ruah
  • Jangan bersedih,memaafkan orang yang menyakiti itu lebih baik
  • Jangan bersedih,masih banyak lagi nikmat yang ada dalam diri kita
  • Jangan bersedih,pilihan Allah adalah terbaik
  • Jangan bersedih,masih ramai orang yang menyanyangi anda
  • Jangan bersedih,kerana hidup ini bukan untuk bersedih
  • Jangan bersedih,hadapilah kenyataan walaupun pahit
  • Jangan bersedih,nikmatilah apa yang anda miliki sekarang
  • Jangan bersedih,terkadang kesulitan mengandungi manfaat
  • Jangan bersedih,kerana masih ada kehidupan lain
  • Jangan bersedih,kerana segalanya akan berakhir
Ada banyak lagi sebenarnya.Ini antara yang saya benar-benar ingat dan meresap dalam jiwa.Sadness ni memang mensakitkan dan mensesakkan.Make me feel like crying and sometimes the tears are hard to stop.Teringat tahun lepas,doktor bagi ubat air mata palsu untuk rawatan mata saya.Ama pesan,kalau berdoa tu biarlah sampai merayu-rayu,merintih-rintih hingga keluar air mata.Tak la doktor sampai nak bagi air mata palsu.huhu.But when sadness start to go away,it can feel like a heavy blanket is being lifted from my shoulders. Mata pon dah makin pulih.Saya pon dah stop penggunaan unsur-unsur pemalsuan tersebut.Dan boleh cry dengan mudah.hehe


Bagi yang susah untuk menangis,anda boleh cuba air mata palsu ni.Confirm,menangis tak berhenti nanti


Ok,tak mau beratkan kepala lagi.Because when i sad,the world may seem dark and unfriendly.I might feel like i have nothing to look forward to.The hurt deep inside may crush my usually good mood.Rosak habis urat saraf nanti.Sudah la,makin banyak ditulis,makin melankolik pula jadinya.Tak sabar menunggu Rabu ini.Badan sahaja di sekolah,jiwa raga semua dah sampai semenanjung.YIPIIIIIIII

Satu lagi kegembiraan,one of my close friends have gotten engaged yesterday.Tahniah untuk Suhaili.Confuse sebab gagak's dah bertukar menjadi pink.haha

2 comments:

  1. jangan sedeh2..sbb mata kau akan jd bengkak gile..lpas tu,kau akan bg alasan kotdo pkai lens ish2

    gagak pink?i loike..

    ReplyDelete
  2. haha..then,bru aku tau alasan tdo dgn lens memang xleh diguna pakai.haha
    ko ingat x kta menangis beramai2 kt dlm pantry?

    ReplyDelete