Monday, June 21, 2010

Cuti Kahwin

Kesian blog ini.Dibiarkan tanpa sebarang cerita.Bercuti panjang.Laptop tidak dibawa pulang bersama.Lepas itu menagih simpati pinjam sana- sini di rumah.Broadband sebegitu banyak,tapi langsung tidak berguna kalau tidak tahu untuk cucuknya di mana.
Cuti panjang tapi saya mesti akan rasakan ia pendek sangat.Dipenuhi dengan aktiviti kenduri dan sempat balik Melaka sekejap.Memang padat,tetapi sangat bermakna.

6 JUN 2010

(Zarina & Mohd Khairul Naim)

Sebanyak 5 undangan perkahwinan pada tarikh ini.Dalam banyak-banyak jemputan,saya sudah saring awal-awal lagi.Memilih untuk mengahadiri majlis roomate saya.Tenang dan bersahaja majlis ini.Penuh dengan keberkatan.Idea untuk memilih lokasi perkahwinan di masjid sepenuhnya sangat sempurna saya rasakan.Tidak berserabut dengan pencak silat,kompang yang tidak sama bunyinya,karoke jauh sekali,joget berlambak pon tiada.Malah tetamu yang hadir rata-rata saya lihat sangat bahagia meraikan mempelai.Tahniah untuk Kak Ina dan Naim.

Ramai yang bilang,suaminya hensem dan saya turut bersetuju


Dayah bilang dia juga adalah pengantin pada hari tersebut.Tapi saya tidak bersetuju


8 JUN 2010
(Siti Suhaila & Syed Halim)

Pilihan tarikh yang bagus.Week days dan tidak bertembung dengan mana-mana kenduri yang lain.Kak Su adalah rakan sekerja di Sarawak.Walaupon tidak banyak kenduri pada hari tersebut,saya sesat menikmati buah langsat.Semuanya gara-gara bunga mangga dan penunjuk arah rumah pengantin lain yang kendurinya sudah lepas.Tapi,masih mengekalkan arah tersebut seolah-olah setiap hari adalah majlis perkahwinan mereka.huh
Jenuh mencari simpang masuk.Akhirnya,jumpa juga.Alhamdulillah:)

Tak sempat tengok Kak Su bersanding.Kita sanding atas katil pon sudah cukup kan Kak Su?

yummy jala mas.saya gemar yang manis-manis

10 JUN 2
010
(Rospaliza & Mohd Fahimi)
Seterusnya,menghadiri majlis rakan sewaktu di SESTER dulu.Dari tengahari sampailah petang meluangkan masa di sini.
Green green grass by the river:)

Haziq menceriakan suasana bersama chikyaa tersayang

11
JUN 2010
(Nor Azura & Rosdi)

Keesokan harinya,memeriahkan majlis perkahwinan Zura yang juga teman baik sewaktu di SESTER.

Ramai orang kat sebelah kanan,sebab tu pandang sana

Rakan SESTER yang sangat saya sayang


Hanya saya dan Azuraida sahaja yang tidak mempunyai anak


Horayyyy,dapat merenjis dengan girang

wif sweet flower girls yang mukminah.hehe

12 JUN 2010

(Azira & Asrul)

Kali pertama saya menghadiri majlis perkahwinan melibatkan tiga pasangan pengantin serentak dalam satu majlis.Meriah dan setiap sudut tetamu akan nampak pengantin berkeliaran.hehe
Tahniah Zira dan Asrul.Zira juga adalah rakan sekerja di Sarawak.Thanx sebab pagi tadi bagi bontrot:)

Zira pengantin paling cantik sewaktu majlis itu.Siapa lagi nak puji kalau bukan member sendiri kan Zira:)

Ata dan Ama pon ada.

12 JUN 2010
(Bayau & Syafie)

12 Jun 2010 sudah seakan hari raya sahaja.Banyak rumah yang perlu dihadiri.Hari sudah lewat petang,namun sempat ke majlis Bayau.Dalam kegembiraan,ada kedukaan.Ayahnya telah kembali ke rahmatullah setelah beberapa hari melangsungkan perkahwinanya.Takziah:(

Keceriaan dalam kedukaan

18 JUN 2010

(Zarina & Mohd Khairul Naim)

Penutup segala kenduri yang saya hadiri.Bertuah Kak Ina.Kedua-dua majlisnya saya datang.Baik di Wangsa Maju mahupon di Terengganu.Selamat menjadi sebahagian rakyat Terengganu:)


Congrats Kak Ina:)

Selamat berbahagia untuk semua rakan taul
an yang telah melangsungkan perkahwinan mereka.Maka selama perkahwinan itu adalah menjadi ibadah kepada Allah SWT serta membuahkan pahala.Ianya adalah ideal dan mencapai tuntutan dan perintah walau apa jua versi dan suasana perkahwinan tersebut.
Cuti kahwin sudah tamat.Sekarang masa untuk saya membanting tulang dan memerah keringat untuk masa depan yang ceria:)

No comments:

Post a Comment